روش های لوله بازکنی و چاه بازکنی
نوشته شده توسط : مدیر

لوله بازکنی سرویس بهداشتی و یا این که سیستم لوله کشی خزینه و دسشویی به مراد رفع گرفتگی لوله انجام می گیرد . روش های مختلفی برای لوله بازکنی انجام مییرد که بسته به دلیل گرفتی لوله و یا این که شدت گرفاگی آن می‌باشد . در‌این نصیب شما‌را با همه گیرترین روش گرفتگی لوله آشنا میکنیم . چاه بازکنی

 

روش نخستین : استعمال از فنر لوله بازکن برقی
فنر لوله گشوده کن برای مفتوح کردن گرفتگی های مشقت بار لوله ی دستشویی استعمال می نماید .

فنر لوله گشوده کن از موتور و فنر درست شده شده‌است . موتور لوله گشوده کن فنری وسیله ای به صورت دریل هست که فنر به رمز آن متصل شده‌است . فنر لوله گشوده کن نیز فنری متناسب با لوله میباشد که باید انعطاف ضروری را داشته باشد تا داخل خمیدگی لوله بتواند خم شود .

به مراد به کارگیری از این دستگاه باید فنر را به رمز دریل یا این که موتور منحصر متصل کرد و رمز فنر را باطن لوله فرو پیروزی . به‌دنبال آن موتور را روشن میکنیم تا فنر آغاز به چرخیدن نماید . هنگامی که موتور روشن شد و فنر لوله گشوده کن به چرخش در آمد , به آهستگی فنر را به داخل لوله فشار دهید . این فعالیت را تکرار نمایید تا فنر به اندازه بیشتری داخل لوله وارد شود و به نصیب گرفتگی لوله رسد . وقتی که نوک فنر به گرفتگی لوله رسد باعث جنبش خاک و مواد جامد دشوار درون لوله می شود و آنان‌را در جهت چاه ساماندهی می نماید .

روش دوم : لوله بازکن تراکم هوا
در صورتی استدلال گرفتگی لوله ی فاضلاب انباشتگی خاک درون لوله باشد , در اینطور مواقع از لوله گشوده کن تراکم هوابرای گشودن لوله به کار گیری می شود . شیوه به کار گیری از این دستگاه این چنین است که با تلنبه زدن , هوا باطن دستگاه فشرده می شود و میزان فشار باطن دستگاه به وسیله یک عقربه نشان داده می شود . با قرار دادن دهانه این وسیله بر منش دهانه لوله و کشیدن اهرم دستگاه لوله گشوده کن , هوایی که درون دستگاه به صورت فشرده است وارد لوله می شود و گرفتگی های باطن لوله را ناچار به تکان می نماید .

روش سوم : لوله بازکنی با مواد شیمیایی
لوله بازکن‌های شیمیایی موثرترین محلول می‌باشند که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله ببراحتی از در بین می رود و مجرای لوله گشوده می گردد . ریختن اندازه کافی از این مواد به باطن لوله , قابلیت بازشدن گرفتگی درون لوله موجود است . می بایست در ذهن داشت که سرعت اثر کردن لوله گشوده کن های شیمیایی نماید است . راهنمای خرید محلول لوله بازکن

روش چهارم : لوله بازکنی با استعمال از تلمبه ی دستی
لوله گشوده کن دستی وسیله ای برای مفتوح کردن گرفتگی های سطحی و ضعیف در لوله فاضلاب می‌باشد . این وسیله مشتمل بر پمپ و گونه است . و یک قطعه پلاستیکی نیم دایره ای صورت که اسم پمپ به آن داده می شود و یک گونه که روی آن قرار گرفته است . برای تولید چسبندگی بیشتر و قوی‌تر فعالیت کردن چاه بازکن , به دور تا به دور کناره پلاستیکی گوشه ای را که قرار است به سینک بچسبد , پارافین بمالید . نصیب پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به پایین این کلاهک برود روی چاهک قرار دهید و کمی آب در سینک ریخته آن گاه جور چاه بازکن را سفت به سوی زیر فشار دهید . این تکان را چند رتبه تکرار نمائید . چاه بازکن را بردارید تا آب داخل سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات باطن لوله را به داخل فاضلاب برنده شود . آنگاه آب داغ را گشوده فرمائید تا وارد لوله شود و جداره لوله را به طور کامل تطهیر نماید .

روش پنجم : روش های خانگی لوله بازکنی
در‌صورتی‌که که گرفتگی لوله شدید نباشد می توان نظیر یک لوله بازکن ماهر توسط ی روش ها خانگی گرفتگی لوله را برطرف نمود .
روش خانگی لوله بازکنی

تخلیه چاه خانگی با ساخت فنر لوله بازکنی

لوله بازکنی سرویس بهداشتی به روش خانگی

لوله بازکن‌ های شیمیایی

لوله بازکن‌های شیمیایی و اسید های لوله بازکنی محلول‌های مضاعف موثری است که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله دوچندان پر سرعت و سهل وآسان از میان میرود و مجرای لوله گشوده میگردد . در صورتی‌که مدام محلول را باطن چاهک می‌ریزید و آن را به هم اکنون خود‌‌ رها میکنید بایستی بدانید مرتکب نادرست بزرگی میشوید . باقی ماندن محلول شیمیایی بر جداره لوله‌ها سبب ساز پوسیدگی آن میشود , به این ترتیب بعد از ریختن محلول در چاهک پس از یک‌سری دقیقه تأمل آب را باطن چاهک گشوده فرمائید تا آب برای یک سری دقیقه وارد لوله شود و محلول را بشوید . بعداز ریختن محلول شیمیایی به باطن چاهک هیچ گاه رمز خویش را برای دیدن درون چاهک نزدیک آن نکنید , چون گازهای سمی که از محلول متصاعد می گردد , مضاعف زیان آور است . بعضی از محلول‌های چاه بازکن برای از میان بردن گرفتگی‌های ناشی از چربی و ذرات خوراک مطلوب است و بعضی دیگر برای گرفتگی‌های ناشی از تجمع موی در لوله به کار گیری می شود . پس محلول چاه بازکن قابل قبولی را خریداری فرمائید .





:: برچسب‌ها: چاه باز کنی , چاه باز کن , تخلیه چاه ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: